نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7951
-
الف
+

شکست فلم سینمایی «پانی پت» و اعتراضات گسترده هندی ها به یک تحریف بزرگ تاریخی

پس از اعتراضات مقامات و رسانه های افغانستان به فلم هندی «پانی پت» ، دامنه اعتراضات به راجستان هند کشیده شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، باشندگان ایالت راجستان هند علیه فلم پانی پت دست به مظاهره زده و گفته اند که در این فلم تصویر نادرستی از قوم "جت" به نمایش گذاشته شده است.

فلم «پانی پت؛ یک خیانت بزرگ» دلیل اصلی شکست مرهاته‌های هند در مقابل احمد شاه ابدالی، پادشاه افغانستان را خیانت برخی از حاکمان محلی هندی دانسته است.

در این فلم، پس از آنکه درخواست سورج مل، یکی از شاهان محلی جت از سوی سرلشکر مرهاته‌ها رد می‌شود، از شرکت در جنگ بر ضد لشکر ابدالی خود داری می‌کند که این امر باعث تضعیف مراهاته‎ها می‌شود.

بر اساس گزارش ایندیا تودی، باشندگان راجستان ادعا کرده اند که این فلم تصویر نادرستی از شاه راجستانی را به نمایش گذاشته و در مورد او پیام نادرستی ارایه می‌کند. جت‌های هند تندیس اشیتوش گواریکر، کارگردان فلم پانی پت را نیز به آتش کشیدند.

وشویندر سینگ، وزیر سیاحت ایالت راجستان نیز در صفحه تویتر اش نوشته است که در فلم پانی پت رویداد های تاریخی تحریف شده است.

آقای سینک از مقامات مسئول و سازندگان فلم خواسته است که برای جلوگیری از بی نظمی عمومی و احترام به اعتراضات مردم راجستان، نمایش این فلم متوقف گردد.

این در حالی است که مقامات افغانستان و همچنین رسانه های این کشور نیز با تاکید بر تحریف تاریخی این فلم و خشن نشان دادن چهره مردم و پادشاه وقت افغانستان ، خواستار توقف فلم و در نظر گرفتن ملاحظات و روابط دوستانه دو کشور شدند.

با وجود استمرار اکران فلم پانی پت در سینماها، رسانه های هندی گزارش می دهند، این فلم تا حال نتوانسته است فروش خوبی داشته باشد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر